Updated: August 24, 2015, 10:26 PM ET

ESPN Corrections

At ESPN, our reputation and credibility with viewers, readers and listeners are of paramount concern. While our goal is always to be accurate and fair, occasionally we will present an erroneous assertion of fact. Significant errors of fact will be corrected in a clear and timely manner, with appropriate prominence.

Correctable errors involve a significant factual mistake, or materially change the implication or connotation of the reporting. This policy is not intended to cover inconsequential factual errors, such as minor statistical mistakes, inadvertent and immaterial misidentifications, minor inaccuracies in a developing story or font errors that don't impair the viewers' understanding of a story.

Each unit at ESPN -- such as Studio, Remote, Magazine, Radio, ESPN.com and other networks -- will implement this policy in a manner applicable to its medium. Corrections of significant factual errors across all media, as warranted, will be posted on ESPN.com's corrections page for a period of time.

ESPN produces 24/7 programming and services, across many platforms and under fierce deadline pressures. Mistakes are inevitable. A meaningful policy for correcting significant errors will engender trust with viewers, listeners and readers. ESPN's willingness to correct mistakes, as necessary, is directly proportional to our credibility with our audiences. ESPN will regularly review and amend the policy as warranted.

Submit a Correction | Report a Bug | Submit Feedback

Pistons preseason schedule

August 24, 2015 10:23 PM

An Aug. 21 post on ESPN.com's Detroit Pistons team page incorrectly linked to the team's 2015 preseason schedule. The schedule has yet to be released. Pistons team page

Patriots reports

August 19, 2015 9:52 PM

On two occasions in recent weeks, SportsCenter incorrectly cited a 2008 report regarding the New England Patriots and Super Bowl XXXVI. That story was found to be false and should not have been part of our reporting. We apologize to the Patriots organization.

Bobby Freedman

May 18, 2015 9:24 AM

A May 3 post on ESPN.com and segment on SportsCenter incorrectly characterized the occupation of Bobby Freedman. The characterization has been removed. Updated story

Rex Ryan tattoo

March 13, 2015 12:51 PM

A March story on ESPN.com incorrectly stated that Jordan Cameron was remaining with Cleveland. He later signed with the Miami Dolphins. Updated story

Stadium employee

February 19, 2015 9:30 PM

A Feb 18 story on ESPN.com and ESPN incorrectly listed the job status of a man working at Gillette Stadium. He was a game-day employee. Updated story

Patriots fine

February 10, 2015 6:20 PM

A Feb 8 story on ESPN.com incorrectly reported details around New England Patriots coach Bill Belichick's NFL punishment in 2007. Belichick was fined $500,000 and the team was fined $250,000 for spying on an opponent's signals. Updated story

Rex Ryan tattoo

February 3, 2015 11:41 AM

A Feb. 2 story on ESPN.com incorrectly detailed Rex Ryan covering up his green New York Jets tattoo with the colors of the Buffalo Bills. Ryan had the tattoo, which originally had a No. 6 on it, covered in solid green in 2013. At the 2015 Super Bowl, he had the green changed to blue. Updated story

Doug Baldwin's expletives

January 19, 2015 6:19 PM

A Jan. 18 story on ESPN.com inaccurately quoted Seattle Seahawks wide receiver Doug Baldwin. Baldwin used at least three expletives to reporters in an emotional response following the team's NFC Championship Game victory over Green Bay, but two were inaccurately placed in the transcription of quotes in the original story. The story has been updated to reflect the most pertinent of those quotes. Updated story

Cardale Jones graphic

January 12, 2015 11:10 PM

A graphic published in the SportsCenter App displaying the fewest starts by a quarterback in the college football title game listed Cardale Jones as losing the contest before the game was completed.

Mueller Report on OTL

January 9, 2015 4:55 PM

Clarification: The Mueller Report, released on Jan. 8, 2015, stated that the NFL did not attempt to obtain a copy of the inside-elevator videotape of the Ray Rice domestic violence incident after May 20, when Rice entered a pre-trial intervention program. It was incorrectly stated on Outside the Lines in its final segment Thursday that the league had done so.

Mike Morse's contract value

December 17, 2014 3:00 PM

In an article published Dec. 16, it was incorrectly reported that the total value of Mike Morse's two-year contract with the Miami Marlins was $8 million. The contract is worth $8 million annually.

League of Legends viewership

December 3, 2014 2:44 PM

A Dec. 2 story on ESPN.com incorrectly listed viewership numbers of the League of Legends event. The 27 million people who watched were for the final round alone. Updated story

Surveillance video of Rice incident

September 19, 2014 7:17 PM

On the Sept. 19 edition of Outside the Lines, the question of whether the Baltimore Ravens or the NFL had a copy of a videotape of Ray Rice striking his then-fiance Janay Palmer in an Atlantic City hotel elevator was incorrectly stated. Sources told Outside the Lines that the Ravens had a detailed account of the incident. The Ravens and the NFL maintain they did not see that video until it was made public earlier this month.

Marshawn Lynch's financial losses

July 30, 2014 10:50 AM

In an article published Monday, July 28 on the Seattle Seahawks team page, it was incorrectly reported that Marshawn Lynch would be asked to return $900,000 from his signing bonus after the sixth day of his holdout and would be fined for missing preseason games. Updated story

After the sixth day of training camp, which was Tuesday, the Seahawks can ask Lynch to return 15 percent of his prorated signing bonus, which would be $225,000. He will also not be fined for missing preseason games.

CrossFit's explosive growth

July 27, 2014 9:37 PM

A July 27 story on ESPN.com incorrectly reported that CrossFit offers special trainer certifications in weightlifting, gymnastics, kettlebell and rowing. Updated story

James telling Heat

July 11, 2014 3:44 PM

A July 11 story on ESPN.com incorrectly reported when the Miami Heat learned about LeBron James' plans to sign with the Cleveland Cavaliers. James told the Heat before posting a story on SI.com. Updated story

Islanders owners

April 23, 2014 5:02 PM

An April 23 story on ESPN.com incorrectly linked a potential New York Islanders owner with another man who would be involved with the team. The reference has been removed. Updated story