Report: Post takes 'Redskins' off blog

Updated: March 15, 2011, 5:27 PM ET
ESPN.com news services

The Washington Redskins recently asked The Washington Post to remove the name "Redskins" from team-related webcasts and its blog about the team, sources with knowledge of the circumstances regarding the change told The Post on Tuesday.

The Post agreed and the blog, originally named "Redskins Insider," was changed to "Football Insider," the paper said.

According to The Post, the Redskins have strictly limited the use of their name without authorization over the past several years.

The reported request comes on the heels of Redskins owner Daniel Snyder's lawsuit against an area newspaper.

On Feb. 2, Snyder filed a lawsuit against Washington City Paper and its parent company, Atalaya Capital management LP, over a column entitled "The Cranky Redskins Fan's Guide to Dan Snyder." Snyder claims the column -- which included an altered photo of Snyder with horns and a beard drawn in pen -- had anti-Semitic references and defamed him.

The suit, filed in New York State Supreme Court, seeks at least $1 million in damages for each of the two causes of action, plus punitive damages.

Two days later, Snyder defended his lawsuit and asked for a personal apology and a correction from the paper.

On the day of Snyder's lawsuit, managing editor Mike Madden said on the newspaper's website that the image "is meant to resemble the type of scribbling that teenagers everywhere have been using to deface photos for years. The image of Snyder doesn't look like an 'anti-Semitic caricature' -- it looks like a devil."

Information from The Associated Press contributed to this report.

ALSO SEE